Szkolenia PPOŻ
Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek wyznaczenia pracowników do wykonywania działańw zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników. Należy zapewnić aby na każdej zmianie świadczył pracę pracownik wyznaczony do wykonywania działań z zakresu ewakuacji. Zadania wyznaczonych pracowników są realizowane dodatkowo, sporadycznie i doraźnie w przypadku wystąpienia określonych zdarzeń. Obowiązek wyznaczenia pracownika jest bezwzględny i dotyczy on każdego pracodawcy niezależnie od wielkości zatrudnienia, profilu działalności czy formy organizacyjno-prawnej. Wyjątkiem jest zatrudnianie przez pracodawcę tylko i wyłącznie pracowników młodocianych lub niepełnosprawnych – w takim wypadku działania z zakresu ewakuacji pracowników może wykonywać pracodawca samodzielnie.
Pracodawca powinien poinformować wszystkich pracowników o wyznaczonych osobach funkcyjnych. Wykaz pracowników wyznaczonych do działań w zakresie ewakuacji i zwalczania pożarów powinien być w widocznym miejscu, wywieszony w punktach pierwszej pomocy oraz przy apteczkach. Powinien też zawierać następujące dane: imię i nazwisko, miejsce wykonywania pracy, numer telefonu służbowego lub innego środka komunikacji elektronicznej.
Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zapewnienie środków niezbędnych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników. Realizacja powyższych obowiązków jest niezależna od tego ilu pracodawca zatrudnia pracowników oraz czy jest właścicielem czy najemcą nieruchomości w których odbywa się praca.
Organizujemy i przeprowadzamy szkolenia dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników, nastawione w szczególności na: omówienie procedur ewakuacyjnych i systemów alarmowych oraz praktyczną umiejętność obsługi podręcznego sprzętu gaśniczego i sieci hydrantowej.